Ireverse
Dielo vzišlo z rozpracovanosti mojej diplomovej práce, ktorej hlavnou témou je
rozdiel medzi fyzickou a nefyzickou osobnosťou. To reverse v angličtine znamená prevrátiť.
Pridaním písmena I so môže slovo pojať ako ´Ja prevraciam´ ale ide aj o istý spôsob
negácie slova (napr. responsible-irresponsible. Ireverse však neexistuje.) V diele sa snažím
predstaviť pár obratov k štandardným technikám game designu.
Na začiatku videa fiktívna hra vyzve ´hráča´ k vykročeniu na cestu, pričom
zohľadňuje aj možnosť vybrať si sa diela nezúčastniť. Ďalej vidíme ako fiktívny hráč vyjde na
čisto vyznačenú cestu v monotónnom virtuálnom prostredí. V okolí vidíme napríklad
billboard ktorý podráža istotu hráča otázkou, či tento avatar je vážne tým čo si predstavovali
že budú. Fiktívna televízna stanica hlási výskyt výčitiek svedomia, ktoré hrozia dopadnutím
hlavnej postavy, čím sa hra skončí. ´Hráč´ si vyberá kliknúť na políčko ´nápoveda´. POstava
v hre sa pýta prečo tak je, že chceme tak veľmi vidieť koniec a po odpovedi fiktívneho hráča
´maybe´ (možno) nám poradí že to môže byť ten prípad kedy táto cesta pre nás ešte nie je
stvorená.
Čím sa snaží poukázať na svoju vlastn nedokončenosť, môže byť vnímaná ako istá
pasca pre diváka, a podnietiť diváka k odchodu, nakoľko v opakovaní videa nepribudne nič
nové.