3-18

index 2

Zo všetkých možnosti vykladú budúcnosti ma zaujali najviac veštby hracími kockami, ktoré zároveň priamo odkazujú k tarotovým kartám. Došla som k záveru, že veštba ako taká je hra. Hra či človek uverí alebo nie. Na druhej strane táto hra nemá jasne definované pravidlá. Ja som vytvorila ironickú vešteckú hru voľne založenú na hre človeče nehnevaj sa, ktorá popiera a prekrúca princíp veštenia kockami. Zároveň jej pravidlá sú jasne stanovené. Cesty a rázcestia na hracej ploche symbolizujú život a naše vlastné odbočky a rozhodnutia. Cieľom však nie je dospieť k hlbokej pravde, pretože tú vám žiadna veštba neposkytne, ale cieľom je zabaviť sa. Hra je vystavená ako koncept.

hracia plocha

Pravidlá hry:

Hráč má všetky figúrky v domčeku, pokiaľ sa mu nepodarí hodiť niektoré z čísel 6, 12, 18(hádže sa všetkými troma číselnými kockami). Ak nemá hráč na hracom poli žiadnu figúrku (čo sa na začiatku hry týka každého hráča), hádže v danom kole 3 krát pokým nenasadí svoju figúrku do hry a následne sa riadi pravidlami hry.

Keď padne 6,12 alebo 18, musí daný hráč postaviť na svoju bielu štartovaciu pozíciu hracieho poľa svoju figúrku zo svojho domčeka (aj v prípade, ak môže urobiť užitočný ťah s inou figúrkou). Potom môže znovu hádzať kockou a s danou figúrkou postúpiť daný počet polí dopredu. Štartovacie pole(označené bielou farbou a bez čísla) sa musí uvoľniť čo najskôr, ako je možné. Ak však hráč nemá v domčeku žiadnu figúrku, postúpi daný počet polí s figúrkou podľa svojej voľby vpred.

Pri hádzaní kociek si môžete v duchu klásť nejakú otázku. Každé políčko (okrem štartovacieho políčka) je označené číslom. Hráč ktorý zastane na políčku označenom číslom je povinný si vziať kartu prislúchajúcim číslom, precitať si odpoveď na kladenú otázku a splniť špeciálnu úlohu uvedenú na kartičke pokiaľ je k dispozícii. Použitá karta sa vždy vracia na pôvodné miesto.

V prípade, že počas postupu po hracej ploche prechádza hráč cez rázcestia (označené fialovou farbou) je povinný vykonať hod farebnou kockou ktorá podlá farby určí smer ďalšieho postupu.

Ak sa pri obehu po hracom poli dostane figúrka na pole, ktoré je obsadené figúrkou nepriateľa, nepriateľská figúrka sa musí vrátiť do domčeku.

Vlastná figúrka nemôže “zabiť” svoju vlastnú figúrku a ak je cieľové pole obsadené vlastnou figúrkou, ťah je nevykonateľný.

Ak má hráč v obehu viac figúrok, môže sa rozhodnúť, ktorou potiahne.

Hod kockami v jednom kole jedným hráčom nesmie byť rozdelený medzi viac figúrok.

Hra sa končí ak hráč príde na biele štartovacie pole z ktorého začínal všetkými figúrkami (prejde cely okruh.)

karty1